WEDSTRIJDTRAININGEN STARTEN IN OKTOBER

Deze zomer hebben weer veel kinderen kennis gemaakt met het zeilen. Hoe leuk is het wel niet om wedstrijdjes te varen. Ook dit najaar en deze winter willen wij weer een training op zetten om jullie de beginselen van het wedstrijdzeilen te leren. De trainingen bestaan uit het leren starten, boei ronding en een stukje wedstrijdreglement. Naast de trainingen is het de bedoeling om ook een aantal wedstrijden mee te doen.

Om mee te kunnen doen moet je wel al redelijk goed kunnen zeilen en minimaal het CWO II diploma hebben. Je kunt aan de trainingen meedoen in een Optimist, Laser Pico, Laser 4.7 of een Splash. Indien je zelf nog geen boot hebt kun je een Optimist, Laser Pico of Laser 4.7 (zolang de voorraad strekt) van de vereniging gebruiken. Verder moet je wel lid zijn van de ZVO, of dit willen worden, ook in 2020.

Trainingsdata onder voorbehoud zijn: zondag 6 oktober, 17 november, 15 december 2019, 26 januari, 15 maart en 19 april 2020. Reserve dag 10 mei 2020
Wedstrijddata: 12 en 13 oktober Bossche Vijf (Ertveldplas), 27 oktober 2018 Snertrace op de ZVO en een tweetal wedstrijden uit het Combi-Zuid programma van 2020 (data volgen nog). Tijdens deze wedstrijden zullen de trainers van de ZVO jullie ondersteunen. Voor de deelnemers aan het trainingsprogramma zijn er geen extra kosten aan verbonden (los van het inschrijfgeld van de wedstrijden), maar sponsoren wij dit vanuit de ZVO. Wel hebben we eventueel hulp nodig van ouders indien er bootjes vanuit de ZVO naar de wedstrijdplek vervoerd moeten worden. Voor trailers zullen wij zorgen.

Je kunt je aanmelden via :   DEZE LINK

Om het programma door te kunnen laten gaan zijn er minimaal 6 aanmeldingen nodig. Maximaal kunnen 12 personen deelnemen. Dus meld je snel aan. Sluitingsdatum voor aanmelding is 29 September. Dan weten we ook of we voldoende deelnemers hebben om de training door te laten gaan.

De kosten voor het programma van 6 trainingsdagen zijn als volgt:
Met boot eigen boot:              € 180
Met een boot van de ZVO:    € 210
Je kunt je alleen inschrijven voor het hele programma.

Als er nog vragen zijn horen we dat graag.
Met vriendelijk zeilgroeten,
Jikke Schol