ZVO JEUGDWINDSURFDAGEN Vrijdag 28 & zaterdag 29 Augustus 2020

Zou jij wel eens willen windsurfen en ben je tussen 8 en 16 jaar oud? Enkele vrijwilligers van Zeilvereniging Oosterplas organiseren een proefles speciaal voor de jeugdleden van ZVO.

Volg een les, kom kijken naar een demonstratie door ervaren surfers, doe mee met spelletjes op een surfplank of vaar je 1e wedstrijd! Als jij zorgt voor sportieve zin en zwemkleding, dan zorgen wij voor materiaal.

Schrijf je nu in, zodat we weten dat je komt!  INSCHRIJFFORMULIER

Je kan meedoen aan de volgende onderdelen:

Proefles

Hier leer je op ons materiaal de basis van het veilig windsurfen. We denken dat het je na deze les al lukt om je balans te houden op de plank, zelf het zeil te hijsen, vooruit te surfen en waarschijnlijk zelfs al om te draaien. Je kan kiezen of je mee wil doen op vrijdag middag of op zaterdag ochtend.

Nog eens oefenen onder begeleiding

Natuurlijk wil je dat lekker gevoel vast blijven houden! Dus mag je (niets is verplicht) bij ons terugkomen om nog eens te oefenen. Onze instructeurs zullen je dan nog eens helpen, of misschien kan je al zelf gaan varen. Dit oefenen is op zaterdag middag.

Vrij surfen, surf-spellen, demonstraties & wedstrijden – óók voor volwassenen

We willen de dag afsluiten met nóg meer plezier. Zaterdag middag organiseren we enkele surf spellen. Bij voldoende wind geven we een kleine ‘freestyle’ demo en organiseren we zelfs een echte wedstrijd. Je mag zelf kiezen of en waaraan je mee wil doen.

Wanneer precies?

Op vrijdag 28 en zaterdag 29 augustus. Je mag zelf kiezen aan welke onderdelen je mee wil doen. Hieronder zie je de exacte tijden.

Proefles

Vrijdag 28 augustus van 14:00 tot 16:30 uur, óf
Zaterdag 29 augustus van 09:30 tot 12:00 uur.

Nog eens oefenen onder begeleiding

Zaterdag 29 augustus van 12:00 uur tot 15:00 uur.

Vrij surfen, spelletjes & wedstrijden

Zaterdag 29 augustus vanaf 15:00 uur. Ook voor volwassenen.

Wat neem je mee?

ZVO stelt het benodigde surf materiaal (planken, zeilen en wetsuits) voor deze dag ter beschikking. De warme douches in de kleedruimtes kunnen ook gebruikt worden.

Zelf moet je nog zorgen voor:

• Zwemkleding & handdoek
  • Eventueel waterschoentjes
  • Eten en drinken voor de hele dag
  • Wat geld of een pinpas als je aan de bar iets wil kopen
  • Droge (en bij kouder weer ook warme) kleren

Uiteraard mag je ouders meenemen als die willen komen kijken, maar het is niet nodig.

Wat kost het?

Voor leden van ZVO is deze dag gratis.

Belangrijke voorwaarden

Wij hanteren de volgende voorwaarde voor deze dag:

• Om te kunnen deelnemen moet je minimaal 8 jaar en maximaal 15 jaar zijn, een zwemdiploma A en B hebben en lid zijn van de Zeilvereniging Oosterplas (ZVO).
  • Graag ruim op tijd aanwezig zijn.
  • De kinderen surfen met zwemvesten of wetsuits aan en onder toezicht, maar voor deelname is zwemdiploma A en B verplicht.
  • De lessen kunnen alleen doorgangen vinden bij meer dan 4 deelnemers.
  • Wanneer er te veel of te weinig wind staat kan er besloten worden de lessen een andere vorm te geven of in zijn geheel niet door te laten gaan.
  • Noch de organisatie of de ZVO is aansprakelijk te stellen voor lichamelijk letsel en/of schade aan eigendommen welke tijdens of door de cursus kunnen ontstaan.

Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.

• Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen.
  • Houd vanaf 18 jaar 1,5 meter afstand
  • Kleed je thuis om.
  • Handen wassen bij binnenkomst en na toilet bezoek.
  • Laat tafels en stoelen staan waar ze staan.
  • Volg altijd aanwijzingen zoals looproutes en instructies van de organisatie
  • Bestellingen aan de bar, graag één persoon tegelijk.
  • Betaal zoveel mogelijk contactloos of met pin.
  • Ouders blijven altijd verantwoordelijk voor hun kinderen.