Nu ook winterzwemmen bij ZVO

We zijn verheugd te kunnen mededelen we als zeilvereniging de mogelijkheid om je in te schrijven voor het winterzwemavontuur.

Wat kun je verwachten?
Vanaf 21 november gaan we Iedere zondag ochtend met elkaar te water. Je krijgt onder begeleiding van een instructeur uitleg over het nut en de filosofie achter het koudwaterzwemmen, je leert je lichaam en geest beter kennen en je gaat aan de slag met ademhalingsoefeningen. Het is daarnaast een hartstikke leuke manier om actief bezig te zijn en aan je weerstand te werken tijdens de donkere wintermaanden. Na afloop van iedere bijeenkomst staat er thee, koffie en natuurlijk warme chocolade melk voor je klaar bij het haardvuur. Op de laatste zwemdag op half maart, wordt er nog een samenvattende presentatie gegeven en gaan we met zijn allen het seizoen geheel in stijl af sluiten.

Wanneer?
Vanaf 21 november 2021 iedere zondag ochtend tussen 9.30 en 10.45 uur.

Vanaf 13 december 2021 is een tweede groep is gestart op maandagmiddag tussen 16.00-17.00.

Kosten
50 euro per persoon voor het hele winterseizoen. Op dit moment zitten we al vol, maar kijken we naar een vervolg.

Nieuwjaarsduik
We willen ook met zijn allen te water gaan tijdens de Bossche nieuwjaarsduik. Zo treden we actief, fris en gezellig met elkaar het nieuwe jaar tegemoet.

Tip
Heb je interesse? Probeer dan vanaf nu al te beginnen met 3 a 4 keer koud (af)douchen per week. Probeer dit wekelijks telkens wat langer te doen. Van bijvoorbeeld 30 seconden naar 1,5- 2 minuten. Op die manier verschijn je beter voorbereid aan de start deze winter.

Deelnemen
Je kunt deelnemen vanaf 14 jaar of ouder en er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Het is van belang dat je in goede gezondheid bent. Voorafgaand dien je een gezondheidsverklaring te ondertekenen. Twijfel niet, schrijf je in voor deze onvergetelijke winterbeleving via ZVO Winterzwemmen  of bel 06-33177480 dan zetten we je op de (wacht)lijst. Graag betalen na bevestiging.

Alle benodigde formulieren kun je invullen tijdens de eerste bijeenkomst. Heb je vragen mail of bel ons gerust. We kijken er naar uit om samen met jou dit onvergetelijke avontuur aan te gaan. In de laatste week voor aanvang ontvang je alle benodigde informatie voor de start van het zwemmen.

Groeten van de zeilvereniging,
Erik