OPENINGSWEDSTRIJD

In april wordt het seizoen geopend met een openingswedstrijd zowel voor  geoefende zeilers, als voor beginners: haal de boten uit de winterstalling en kom naar de ZVO. Heb je les gehad bij ons en een CWO diploma kun je ook een Optimist  of Pico lenen. We willen het seizoen beginnen met een vol terras dus kom kijken dan maken we er een gezellige dag van.

Pannenkoekenrace

Aan het eind van de zomervakantie organiseren we de Pannenkoekrace speciaal voor de jeugdige zeilers die dit seizoen hebben leren zeilen. Maar ook jeugdleden zijn hierbij van harte welkom. We gebruiken hiervoor de Optimisten en Pico’s van de vereniging.

SNERTRACE

Op de laatste zondag van oktober wordt de laatste wedstrijd van het seizoen gehouden als afsluiting van het seizoen. Traditioneel wordt er een ambachtelijke snert geserveerd tussen de wedstrijden door en brand er gezellig haardvuurtje. Clubhuis is open vanaf 9 uur en de eerste start is om 11.00 uur. Bij goed zeilweer worden er 3 wedstrijden gevaren in verschillende klassen.

GROTE PRIJS VAN ’S-HERTOGENBOSCH

Het is nog niet bekend wanneer er weer op de Oosterplas gestreden kan worden om de “Grote Prijs van ‘s-Hertogenbosch”. Deze prijs die sinds 1968 verzeild wordt, gaat naar de snelste zeiler overall in een door het Watersport erkende klasse boot. Een illuster gezelschap ging u reeds voor; Lievens, van Bladel, Huiskamp en Jordi van Mackelenbergh, om er maar enkele te noemen. De laatste winnaars waren; Peer van Agt in een Solo (2009), Jack de Rijk in een Laser (2010 en 2012), Rob Wapenaar in een O-Jol (2011 en 2014), Johan Slot in een Laser (2013).

Voor meer informatie ga naar http://www.zvo-gpvandenbosch.blogspot.com/

WEDSTRIJDTRAINING

Hoe leuk is het om wedstrijdjes te varen. Daarom zetten we het najaar en winter een training op zetten om kinderen die bij ons les gehad hebben de beginselen van het wedstrijdzeilen te leren. De trainingen bestaan uit het leren starten, boei ronding en een stukje wedstrijd reglement. De trainers hebben nationale en internationale wedstrijdervaring en trainen nu nog steeds op landelijk niveau. Naast de trainingen is het de bedoeling om ook een aantal wedstrijden mee te doen. Om mee te kunnen doen moet je lid zijn van ZVO en al redelijk goed kunnen zeilen en minimaal het CWO II diploma hebben. Je kunt aan de trainingen meedoen in een Optimist, Laser Pico, of een Splash. Indien je zelf nog geen boot hebt kun je een Optimist, of Laser Pico/4.7 (voorlang de voorraad strekt) van de vereniging gebruiken.

Combi-Zuid

De Combi-Zuid is een serie van wedstrijddagen georganiseerd door 5 verenigingen in Brabant en Limburg. Plezier en sportiviteit staan voorop bij de Combi-wedstrijden, verder is het de ideale manier om kennis te maken met het wedstrijdzeilen en zich hierin verder te ontwikkelen. Via de Combi wedstrijden leer je op verschillende vaarwaters en in grotere velden varen. Ook krijg je zo veel vriendjes en vriendinnetjes onder de zeilers uit andere plaatsen. Alle landelijke topwedstrijdzeilers zijn ook in de Combi’s begonnen en zij gebruikten deze wedstrijden vaak als training. Kortom: de Combi’s zijn leerzaam, sportief, spannend en vooral gezellig.

Er wordt gezeild in de Optimist (A/B/C/), Splash en een open klasse waarin vooral de O’pen BIC, Laser 4.7 en RS Feva om de eer strijden. De wedstrijden in de Optimist zijn toegankelijk voor deelnemers die 15 jaar of jonger zijn, de wedstrijden in de Splash voor deelnemers van 21 jaar of jonger. Iedereen met enige zeilervaring kan meedoen, want iedereen zeilt in zijn eigen klasse. De beste zeilers mogen aan het einde van het seizoen de strijd aangaan met de winnaars van de andere combi-regio’s in de combifinale in Hoorn.

Zie ook de https://combizuid.nl of via Facebook